Un dos obxectivos da axenta sostible (ver ligazón) é o da Educación e calidade.
Tendo en conta os datos da axenda seguintes:
- A matriculación no ensino primario nos países en desenvolvemento alcanzou o 91%, pero 57 millóns de nenos en idade de escolarización primaria seguen sen asistir á escola.
- Máis da metade dos nenos que non están matriculados na escola viven no África Subsahariana.
- Estímase que o 50% dos nenos que non asisten á escola primaria viven en zonas afectadas por conflitos.
- 617 millóns de mozos no mundo carecen dos coñecementos básicos en aritmética e dun nivel mínimo de alfabetización.
- A matriculación no ensino primario nos países en desenvolvemento alcanzou o 91%, pero 57 millóns de nenos en idade de escolarización primaria seguen sen asistir á escola.
- Máis da metade dos nenos que non están matriculados na escola viven no África Subsahariana.
- Estímase que o 50% dos nenos que non asisten á escola primaria viven en zonas afectadas por conflitos.
- 617 millóns de mozos no mundo carecen dos coñecementos básicos en aritmética e dun nivel mínimo de alfabetización.
Cara o 2030 preténdese:
4.1 Asegurar que todas as nenas e todos os nenos terminen o ensino primario e secundario, gratuíta, equitativa e de calidade.
4.2 Asegurar que todas as nenas e todos os nenos teñan acceso a servizos de atención e desenvolvemento na primeira infancia e educación preescolar.
4.3 Asegurar o acceso igualitario de todos os homes e as mulleres a unha formación técnica, profesional e superior de calidade, incluído o universitario
4.4 Aumentar considerablemente o número de mozos e adultos que teñen as competencias necesarias, para acceder ao emprego, o traballo decente e o emprendemento.
4.5 Eliminar as disparidades de xénero na educación e asegurar o acceso igualitario á formación profesional para as persoas vulnerables, incluídas as persoas con discapacidade, os pobos indíxenas e os nenos en situacións de vulnerabilidade.
4.6 Asegurar que tanto homes como mulleres, estean alfabetizados e teñan nocións elementais de aritmética.
4.7 Asegurar que todos os alumnos adquiran os coñecementos teóricos e prácticos necesarios para promover o desenvolvemento e estilo de vida sostible, os dereitos humanos, a igualdade de xénero, a promoción dunha cultura de paz e non violencia, a cidadanía mundial e a valoración da diversidade cultural.
a) Construír e adecuar instalacións educativas que teñan en conta as necesidades dos nenos e as persoas con discapacidade e as diferenzas de xénero, inclusivos e eficaces.
b) Aumentar considerablemente a nivel mundial o número de bolsas dispoñibles para os países en desenvolvemento.
c) De aquí a 2030, aumentar considerablemente a oferta de docentes cualificados, mesmo mediante a cooperación internacional para a formación de docentes nos países en desenvolvemento e pequenos estados insulares.
4.1 Asegurar que todas as nenas e todos os nenos terminen o ensino primario e secundario, gratuíta, equitativa e de calidade.
4.2 Asegurar que todas as nenas e todos os nenos teñan acceso a servizos de atención e desenvolvemento na primeira infancia e educación preescolar.
4.3 Asegurar o acceso igualitario de todos os homes e as mulleres a unha formación técnica, profesional e superior de calidade, incluído o universitario
4.4 Aumentar considerablemente o número de mozos e adultos que teñen as competencias necesarias, para acceder ao emprego, o traballo decente e o emprendemento.
4.5 Eliminar as disparidades de xénero na educación e asegurar o acceso igualitario á formación profesional para as persoas vulnerables, incluídas as persoas con discapacidade, os pobos indíxenas e os nenos en situacións de vulnerabilidade.
4.6 Asegurar que tanto homes como mulleres, estean alfabetizados e teñan nocións elementais de aritmética.
4.7 Asegurar que todos os alumnos adquiran os coñecementos teóricos e prácticos necesarios para promover o desenvolvemento e estilo de vida sostible, os dereitos humanos, a igualdade de xénero, a promoción dunha cultura de paz e non violencia, a cidadanía mundial e a valoración da diversidade cultural.
a) Construír e adecuar instalacións educativas que teñan en conta as necesidades dos nenos e as persoas con discapacidade e as diferenzas de xénero, inclusivos e eficaces.
b) Aumentar considerablemente a nivel mundial o número de bolsas dispoñibles para os países en desenvolvemento.
c) De aquí a 2030, aumentar considerablemente a oferta de docentes cualificados, mesmo mediante a cooperación internacional para a formación de docentes nos países en desenvolvemento e pequenos estados insulares.
Con elo conmemoramos o 24 de xaneiro Día da educación convidándovos a unhas lecturas:
Prelectores
Primeros lectores 6-8 años
Lectores expertos 12-14 años
Adultos